
Rower Kross PG Pulser TR 2.0 męski 2025
- -501,00 zł
- Nowy -501,00 zł
Rowery męskie trekkingowe to świetny wybór dla tych, którzy cenią komfort, wszechstronność i niezawodność. Chociaż sprawdzają się w mieście, to głównie przeznaczone są na długodystansowe trasy. Jaki osprzęt będzie najlepszy, czy warto inwestować w amortyzację, a może lepiej postawić na lżejszy wariant? Sprawdź, na co zwrócić uwagę przed zakupem.
Męski rower trekkingowy łączy cechy roweru miejskiego i szosowego. Głównie przeznaczony jest na turystyczne wycieczki i przystosowany do pokonywania długich dystansów z obciążeniem. Rowery te cechuje przede wszystkim:
- komfortowa geometria, która zapewnia wyprostowaną pozycję, co minimalizuje obciążenie pleców i nadgarstków podczas dłuższych tras,
- solidna rama, najczęściej aluminiowa, która jest lekka i odporna na uszkodzenia. Chociaż są również modele męskich rowerów trekkingowych z ramą węglową i stalową,
- duże koła (28 cali lub więcej) i uniwersalne opony, które gwarantują stabilność i dobre toczenie zarówno na asfalcie, jak i szutrowych ścieżkach,
- bogate wyposażenie, w które jest fabrycznie wyposażona większość modeli (błotniki, bagażnik, oświetlenie i stopka).
Szukasz odpowiedniego modelu dla siebie, ale nie masz pewności, jakie komponenty są ważne przy wyborze? Rowery trekkingowe muszą mieć dobre hamulce, wygodną geometrię ramy i przerzutki, które ułatwią pokonywanie wzniesień i zjazdy z obciążeniem.
Skuteczność hamulców to kluczowy aspekt bezpieczeństwa. Szczególnie podczas różnych warunków pogodowych, które mogą spotkać Cię na długiej trasie. Rowery męskie trekkingowe wyposażone są w 3 rodzaje hamulców, zależnie od modelu.
- v-brake – lekkie i proste w konserwacji, ale mniej efektywne w deszczowych warunkach. To dobra opcja dla osób jeżdżących głównie po suchym asfalcie.
- tarczowe mechaniczne – zapewniają lepszą siłę hamowania niż v-brake i działają skuteczniej w trudnych warunkach, ale wymagają regularnej regulacji.
- tarczowe hydrauliczne – to najbardziej precyzyjne i niezawodne hamulce stosowane w rowerach trekkingowych męskich. Gwarantują płynne działanie i skuteczne hamowanie nawet na stromych zjazdach i w deszczu. Warto rozważyć je, jeśli planujesz jazdę w zmiennych warunkach terenowych. Są jednak wymagające (trzeba je odpowietrzać i dbać o prawidłowy poziom oleju).
Napęd w rowerze trekkingowym powinien zapewniać płynną zmianę biegów i szeroki zakres przełożeń. Rowery męskie mogą mieć napęd jedno, dwu lub trzyrzędowy.
- 3x8 lub 3x9 (klasyczny układ) – Trzy tarcze z przodu i 8-9 biegów z tyłu dają szeroki wybór przełożeń, ale wymagają częstszej regulacji i konserwacji.
- 2x10 lub 2x11 – Dwa blaty z przodu i większa liczba przełożeń z tyłu ułatwiają jazdę po zróżnicowanym terenie. Ten układ jest popularny w nowoczesnych rowerach trekkingowych.
- 1x11 lub 1x12 (napęd jednorzędowy) – Jeden blat z przodu i szeroki zakres biegów z tyłu sprawiają, że napęd jest prostszy w obsłudze i lżejszy, ale w stromych terenach może brakować niektórych przełożeń.
Wszystkie modele rowerów trekkingowych fabrycznie wyposażone są w amortyzator przedni, który tłumi drgania podczas jazdy po nierównościach terenu i na wybojach. W niektórych modelach męskich rowerów trekkingowych dodatkowo montowane jest żelowe siodełko, które zwiększa komfort podczas długich, nawet kilkudniowych wypraw oraz amortyzowana sztyca.
Aby dokonać właściwego wyboru, przede wszystkim określ, gdzie i jak często będziesz używać roweru. Dopasuj rozmiar ramy i wielkość kół do swojego wzrostu, a odległość kierownicy na długość ramion. Przed zakupem zwróć uwagę na napęd i przerzutki, które powinny być dopasowane do stylu jazdy. Jeśli chcesz jeździć rekreacyjnie i na krótsze wypad, to nie potrzebujesz maksymalnej ilości przełożeń w rowerze trekkingowym męskim. Dobierz model roweru z hamulcami, których potrzebujesz na trasie. Hydrauliczne tarczówki, są niezbędne w trudnym terenie i warunkach pogodowych, zapewniają najlepsze hamowanie.