Filtruj według

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

  • 9,00 zł - 280,00 zł

Producent

Producent

Rozmiar Kół

Rozmiar Kół

Części rowerowe

Aktywne filtry

Części do roweru

Osoby, które nie mają większego pojęcia o rowerach, mogą stwierdzić, że konstrukcja jednośladu jest bardzo prosta: kierownica, dwa koła, siodło, pedały, rama i łańcuch. Ot, cała zagadka. W rzeczywistości jednak budowa roweru jest o wiele bardziej skomplikowana. Dopiero kiedy przydarzy nam się niemiła niespodzianka na drodze i wylądujemy w serwisie rowerowym, dowiemy się o istnieniu takich części jak suport, mechanizm korbowy czy manetka.

Oczywiście, nie każdy rowerzysta musi specjalizować się w kwestiach warsztatowych i samodzielnie naprawiać popsute części rowerowe. Warto jednak być świadomym, w co inwestujemy i dlaczego występują tak dramatyczne różnice w cenach pozornie tych samych części rowerowych. Przykładowo, to ile kosztuje rama jest w dużej mierze zależne od materiałów wykorzystanych w procesie produkcji; najtańsze są warianty stalowe, najdroższe – z włókna węglowego. Wybierając te pierwsze, musimy być jednak świadomi, że za każdym razem kiedy podniesiemy rower, wykonamy naprawdę duży wysiłek. Ramy z włókna węglowego są o wiele lżejsze i bardziej poręczne, a przy tym odporne na uszkodzenia mechaniczne. Oczywiście, nie każda rama będzie dla nas odpowiednia; dokonując zakupu, musimy wziąć pod uwagę jej rozmiar i geometrię – od tego zależy pozycja za kierownicą, jaką przybierzemy podczas jazdy. A skoro o kierownicy mowa, wielu początkujących rowerzystów ma mylne przekonanie, że jest to tylko kawałek rurki, dzięki której sterujemy rowerem. W rzeczywistości jednak owa rurka może być mocniej wygięta w kierunku rowerzysty, zupełnie prosta bądź przypominać rogi barana – wszystko zależy od preferowanego stylu jazdy. Aby zwiększyć komfort jazdy możemy wyposażyć się dodatkowo w chwyty, które zapewnią optymalną przyczepność.

Równie istotny wpływ na kwestię komfortu i bezpieczeństwa ma obecność sterów i amortyzatora. Te pierwsze, schowane w ramie, pozwalają kierownicy ruszać się we wszystkie strony. Amortyzator, wkładany do ramy, odpowiada natomiast za utrzymanie koła na ziemi, co sprawia, że zapanowanie nad pojazdem nie sprawia większych trudności. Tych elementów nie widzimy gołym okiem i w większości przypadków nie zdajemy sobie sprawy z ich istnienia. Dopiero kiedy dochodzi do awarii, przekonujemy się, jak złożonym mechanizmem jest rower.