Części

Osoby, które nie mają większego pojęcia o rowerach, mogą stwierdzić, że konstrukcja jednośladu jest bardzo prosta: kierownica, dwa koła, siodło, pedały, rama i łańcuch. Ot, cała zagadka. W rzeczywistości jednak budowa roweru jest o wiele bardziej skomplikowana. Dopiero kiedy przydarzy nam się niemiła niespodzianka na drodze i wylądujemy w serwis...

Osoby, które nie mają większego pojęcia o rowerach, mogą stwierdzić, że konstrukcja jednośladu jest bardzo prosta: kierownica, dwa koła, siodło, pedały, rama i łańcuch. Ot, cała zagadka. W rzeczywistości jednak budowa roweru jest o wiele bardziej skomplikowana. Dopiero kiedy przydarzy nam się niemiła niespodzianka na drodze i wylądujemy w serwisie rowerowym, dowiemy się o istnieniu takich części jak suport, mechanizm korbowy czy manetka.
Oczywiście, nie każdy rowerzysta musi specjalizować się w kwestiach warsztatowych i samodzielnie naprawiać popsute części. Warto jednak być świadomym, w co inwestujemy i dlaczego występują tak dramatyczne różnice w cenach pozornie tych samych części. Przykładowo, to ile kosztuje rama jest w dużej mierze zależne od materiałów wykorzystanych w procesie produkcji; najtańsze są warianty stalowe, najdroższe – z włókna węglowego. Wybierając te pierwsze, musimy być jednak świadomi, że za każdym razem kiedy podniesiemy rower, wykonamy naprawdę duży wysiłek. Ramy z włókna węglowego są o wiele lżejsze i bardziej poręczne, a przy tym odporne na uszkodzenia mechaniczne. Oczywiście, nie każda rama będzie dla nas odpowiednia; dokonując zakupu, musimy wziąć pod uwagę jej rozmiar i geometrię – od tego zależy pozycja za kierownicą, jaką przybierzemy podczas jazdy. A skoro o kierownicy mowa, wielu początkujących rowerzystów ma mylne przekonanie, że jest to tylko kawałek rurki, dzięki której sterujemy rowerem. W rzeczywistości jednak owa rurka może być mocniej wygięta w kierunku rowerzysty, zupełnie prosta bądź przypominać rogi barana – wszystko zależy od preferowanego stylu jazdy. Aby zwiększyć komfort jazdy możemy wyposażyć się dodatkowo w chwyty, które zapewnią optymalną przyczepność.
Równie istotny wpływ na kwestię komfortu i bezpieczeństwa ma obecność sterów i amortyzatora. Te pierwsze, schowane w ramie, pozwalają kierownicy ruszać się we wszystkie strony. Amortyzator, wkładany do ramy, odpowiada natomiast za utrzymanie koła na ziemi, co sprawia, że zapanowanie nad pojazdem nie sprawia większych trudności. Tych elementów nie widzimy gołym okiem i w większości przypadków nie zdajemy sobie sprawy z ich istnienia. Dopiero kiedy dochodzi do awarii, przekonujemy się, jak złożonym mechanizmem jest rower.

Więcej

Części Jest 159 produktów.

Podkategorie

  • Chwyty Kierownicy

    Komfort jazdy to pierwsza rzecz, na którą zwracamy uwagę podczas wyboru roweru. Nawet najbardziej stylowy jednoślad okaże się niewarty swojej ceny, jeżeli korzystanie z niego nie będzie wygodne i przyjemne. W ofercie naszego sklepu znajdą Państwo akcesoria, dzięki którym jazda rowerem stanie się wyczekiwaną niezmąconą przyjemnością. Jednym z nich jest chwyt kierownicy. W zależności od preferowanego stylu jazdy oferujemy wiele modeli chwytów i owijek wykonanych z trwałych materiałów, które gwarantują doskonałą przyczepność.
    W przypadku długich tras najlepiej sprawdzą się chwyty ergonomiczne, które zapewnią dłoniom relaks i sprawią, że nawet przy dużych wybojach nie odczujemy dyskomfortu. Do sportów grawitacyjnych lepszym wyborem będą natomiast szerokie chwyty o skręcanej formie, które zabezpieczą przed „puszczeniem” kierownicy. To bardzo ważne zwłaszcza na ciężkich wysokogórskich trasach, gdzie należy zachować dużą precyzję ruchów i koncentrację. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą chwytów i owijaków do kierownicy. 

  • Dętki

    Wybór odpowiedniej opony do roweru nie jest prostą sprawą. Zważywszy na ogromny wybór modeli i zastosowań jednośladów musimy być bardzo ostrożni i dobrze przemyśleć kwestię zakupu nowej opony. W rowerach miejskich, crossach oraz trekkingach stosowane są zazwyczaj opony 28-calowe. W przypadku częstej jazdy po trudnych terenach, np. duktach leśnych czy wyboistych wiejskich drogach, warto wyposażyć się w opony z wkładką antyprzebiciową. Ten mały wydatek może uchronić nas przed późniejszą drogową kata strofową.
    Osobną kategorię opon stanowią opony szosowe charakteryzujące się niskimi oporami toczenia. W rowerach typu MTB stosowane są grubsze opony terenowe w trzech popularnych rozmiarach: 26, 27,5 lub 29 cali. Producenci, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferują modele przystosowane do najtrudniejszych warunków jazdy – również w okresie zimowych. Ostatnimi czasy popularnym rozwiązaniem problemów z dętkami jest stosowanie płynów uszczelniających, które można stosować w określonych typach opon i kół. 

  • Kasety i Wolnobiegi

    Kasety i wolnobiegi to akcesoria, bez których polepszanie osiąganych wyników i pokonywanie coraz to dłuższych tras, są niezwykle trudne. Jeżeli jesteś rowerowym freakiem i chętnie sięgasz po nowe akcesoria, serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą kaset.
    Osoby, które traktują kolarstwo jako pasję i nie wyobrażają sobie tygodnia bez jazdy na rowerze, powinny przemyśleć zakup kasety z dużą ilością zębów na największej zębatce (najczęściej 32 lub 36). Miłośnicy kolarstwa szosowego na pewno docenią blisko zestopniowane kasety, które dają możliwość perfekcyjnego dopasowania przełożenia i osiągnięcia największej płynności jazdy.
    Oczywiście, kupno kasety determinuje kolejne wydatki. Po jakimś czasie z pewnością dojdziemy do wniosku, że nowe akcesorium zasługuje na wsparcie w postaci dobrego łańcucha, który jest w pełni odporny na rozciąganie. To bardzo istotne, gdyż elastyczność łańcucha znacznie wydłuża życie napędu. Aby kontrolować zużycie poszczególnych elementów osprzętu, warto zastosować przymiar.

  • Klocki Hamulcowe

    W ofercie naszego sklepu znajdą Państwo wiele modeli klocków hamulcowych, które dzielimy zasadniczo na dwie grupy – dedykowane do hamulców tarczowych oraz szczękowych. Wśród klocków do hamulców tarczowych wyróżniamy modele wykonane z metalu, które są bardziej odporne na obciążenia, oraz żywiczne sprawdzające się w czasie spokojniejszej jazdy terenowej i miejskiej. W klockach do hamulców szczękowych stosowana jest najczęściej guma o różnej twardości, która zapewnia bezawaryjne działanie sprzętu bez względu na temperaturę i warunki atmosferyczne. Jeżeli zależy Państwu na wysokiej jakości, serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą hamulców szczękowych.
    Ostatnimi czasy dużym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się klocki mieszane, które łączą w sobie zalety dwóch typów klocków. Nie da się jednak ukryć, że ich trwałość nie jest powalająca – co kilka sezonów musimy zmieniać je na nowo. Co więcej, w trudnych warunkach pogodowych klocki mieszane zużywają się bardzo szybko, dlatego warto wozić dodatkową parę w skrzynce narzędziowej. 

  • Koła

    Koło to podstawowy element wyposażenia roweru, dlatego jego wybór nie powinien być przypadkowy. Przed zakupem preferowanego modelu musimy sprawdzić zarówno jego rozmiar, jak i standard wykonania podzespołów. Te dwa czynniki są kluczowe do zwiększenia szybkości i zapewniania bezpieczeństwa w czasie jazdy.
    Wybierając koła szosowe, musimy mieć w pamięci, że producenci optymalizują podzespoły z myślą o zachowaniu niskiej masy własnej. W przypadku kół trekkingowych części składowe dopasowywane są z myślą o długotrwałym działaniu. Zarówno w pierwszym jak i drugim typie kół, najbardziej powszechne są 28-calowe obręcze. Zdecydowanie największy wybór kół znajdziemy wśród rowerów górskich. Nasza ofeta obejmuje koła o średnicy 26, 27,5 oraz 29 cali dedykowane pod hamulce tarczowe. Biorąc pod uwagę potrzeby wszystkich grup klientów, oferujemy także koła 26-calowe wyposażone w obręcze kompatybilne z hamulcami typu V-brake. Zapewniamy duży wybór i atrakcyjne ceny – każdy znajdzie coś dla siebie.

  • Łańcuchy

    Łańcuch to część układu napędowego roweru. Sprawny zestaw ogniw transferuje energię z pedałów na tylne zębatki, dzięki czemu pojazd zostaje wprawiony w ruch. W zależności od potrzeb mamy do wyboru łańcuchy o różnej szerokości wewnętrznej i zewnętrznej, liczbie ogniw oraz odmiennej strukturze blaszek, z których wykonane są ogniwa. Niezmienna pozostaje tylko jedna kwestia – materiał, z którego wykonuje się łańcuchy. Zdecydowana większość jednośladów posiada łańcuchy stalowe, jedynie najdroższe modele zostają wyposażone w łańcuchy z elementami tytanowymi, które są najbardziej trwałe i niemal niezniszczalne.
    Łańcuch rowerowy dobierany jest pod względem liczby przełożeń, czyli rzędów w kasecie. Niedopasowanie wolnobiegu do łańcucha może skutkować poważnymi konsekwencjami m.in. szybszym zużyciem podzespołów oraz mniejszą efektownością układu napędowego. Jeżeli nie wiesz, który model będzie dla ciebie odpowiedni, skonsultuj się z naszym doradcą – podpowiemy, co wybrać, aby zwiększyć komfort jazdy. 

  • Manetki, klamki

    W naszym sklepie znajdą Państwo trzy główne rodzaje manetek: klamkomanetki i manetki do rowerów szosowych instalowane na pojazdach z prostą kierownicą, manetki i piasty wielobiegowe oraz manetki i klamkomanetki przeznaczone do montażu na rowerach górskich. Wybierając odpowiedni model manetek, musimy pamiętać zatem o zachowaniu kompatybilności z naszym sprzętem. Inny wariant sprawdzi się u użytkownika preferującego szybką i dynamiczną jazdę, inny zaś o zwolennika spokojnej jazdy terenowej. Oczywiście, w każdym przypadku oczekujemy od akcesoriów lekkiej pracy oraz możliwie szybkiej zmiany przełożeń.
    Manetki przeznaczone do sportowego użytkowania są zazwyczaj lżejsze i pozwalają na przerzucanie nawet kilku przełożeń w tym samym czasie. Ich działanie jest precyzyjne i bardzo szybkie. W przypadku wolniejszej jazdy wysoka skuteczność i szybkość nie są jednak tak bardzo pożądane, dlatego w zupełności wystarczą podstawowe, tańsze, modele klamkomanetek. Wybór jest na tyle duży, że każdy rowerzysta znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.

  • Mechanizmy Korbowe

    Podstawową funkcją mechanizmu korbowego jest przeniesienie siły mięśni nóg na łańcuch, a w dalszej kolejności na tylne kołu. Korba mocowana jest w ramie przez wkład suportu, który powinien być z nią w pełni kompatybilny – warto o tym pamiętać, gdyż wyróżniamy kilka typów mocowań (kwadrat, ISIS, z osią zintegrowaną). Może się zdarzyć, że nasza rama wymaga wariantu wciskanego a nie wkręcanego.
    Długość korby nie jest stała, dobieramy ją podług naszego wzrostu (w zasadzie według długości nóg). Jeżeli nie wiesz, jaki model wybrać, podpowiadamy, że najpowszechniejszym rozmiarem jest 175 mm .
    Kiedy już znasz podstawowe parametry, można przejść do kolejnej kwestii, czyli określenia przeznaczenia mechanizmu korbowego. Jeżeli jesteś posiadaczem trekkingu lub crossa, najlepszym wyborem będzie model z większymi tarczami. Do MTB sprawdzą się korby z mniejszymi tarczami, które ułatwiają wjazd na strome wzniesienia. Większość modeli wyposażonych została w wymienne zębatki, co jest niezwykle wygodnym rozwiązaniem – w przyszłości wystarczy wymienić pojedyncze ubytki, zamiast ponownie inwestować w cały osprzęt. 

  • Opony

    W dziale „Opony” znajdą Państwo wiele modeli opon dedykowanych do wszystkich rodzajów rowerów. Ze względu na rosnące zainteresowanie klientów nietypowymi rozmiarami opon, włączyliśmy do naszej oferty modele niestandardowe, pasujące do rowerów trekkingowych, miejskich, szosowych, crossowych oraz MTB. Dzięki temu każdy miłośnik czterech kółek znajdzie tu coś dla siebie.
    Wśród najczęściej wybieranych opon wyróżniamy modele 28-calowe. Producenci, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wprowadzają do swoich ofert opony wyposażone we wkładkę antyprzebiciową, które sprawdzą się u osób preferujących jazdę po trudnym terenie. Dużym zainteresowaniem cieszą się również warianty zimowe, gwarantujące najwyższą przyczepność przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego komfortu jazdy. Bez względu na to, na jakich oponach jeździmy, warto pamiętać o wyposażeniu skrzynki narzędziowej i plecaka w akcesoria pomocnicze takie jak łatki i klej do naprawy dętki. Żadna opona nie gwarantuje bowiem pełnego bezpieczeństwa i bezawaryjności. 

  • Pancerze, Linki

    Pancerze i linki to bardziej istotne elementy wyposażenia roweru, niż mogłoby się nam zdawać. To właśnie dzięki nim praca i zmiana przerzutek są płynne i bezproblemowe. Wśród wielu modeli pancerzy dostępnych na naszej stronie znajdą Państwo takie, które będą pasowały do wybranego modelu roweru, nie tylko pod kątem funkcjonalnym, ale i wizualnym – co jest bardzo istotne zwłaszcza w modelach miejskich.
    Stosując linki wykonane z wysokiej jakości materiałów (standardowo ze stali nierdzewnej), w połączeniu z uszczelnianymi końcówkami, mamy pewność, że czas potrzebny między kolejnymi serwisami roweru znacznie się wydłuży. To właśnie te małe elementy wyposażenia jednośladu sprawiają, że jakość i komfort jazdy znacznie się zwiększają. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniu klientów, którzy nie mają doświadczenia w kupnie akcesoriów rowerowych, stworzyliśmy gotowe zestawy części dedykowane do poszczególnych modeli rowerów. Jesteśmy przekonani, że spełnią Państwa oczekiwania i będą służyły bezawaryjnie przez długi czas. 

  • Pedały

    Pedały zatrzaskowe to jeden z najważniejszych elementów łączących rowerzystę z pojazdem. Wybierając model zatrzaskowy, inwestujemy w najwyższą jakość. Żaden inny pedał nie pozwala bowiem na tak płynne przejście mocy ze stopy na koło. Co więcej, zatrzaski umożliwiają kręcenie się stopy w taki sposób, że nie naciska bezpośrednio na pedał i jednocześnie nie ciągnie do tyłu, do góry i do przodu.
    W przypadku zagrożenia możemy łatwo oswobodzić stopę. Aby przyzwyczaić się do obsługi pedału wystarczy zazwyczaj kilka raz – wypięcie stopy jest intuicyjne i w pewnym momencie po prostu stanie się dla nas normalne.
    Wśród najczęściej wybieranych modeli pedałów znajdziemy m.in. modele Shimano, których stosunek jakości do ceny jest niezwykle korzystny. Do ich niewątpliwych zalet należy zaliczyć prostą konstrukcję i lekkość – materiały użyte w procesie produkcji są najwyższej jakości i odznaczają się dużą trwałością. Do większości pedałów producenci dodają bloki mocowane do butów rowerowych. Wybierając preferowany model warto wziąć pod uwagę, czy jest kompatybilny do bloków innych popularnych marek.

  • Przerzutki

    W ofercie naszego sklepu znajdą Państwo wiele modeli przerzutek przednich i tylnych, wśród których wyróżniamy dwa warianty: top-swing oraz down-swing. W zależności od preferencji i uprawianego stylu jazdy mogą Państwo wybrać przerzutki szosowe lub górskie. Te pierwsze cechują się niską masą własną i kompaktowością. Przerzutki górskie, stosowane także w pojazdach trekkingowych, są nieco cięższe, ale także bardziej wytrzymałe. Dużym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się przerzutki Shimano, które charakteryzują się bardzo lekką zmianą biegów i unikatowym sportowym designer, który nawiązuje do grup XT oraz XTR'a. Shimano słynie z wysokiej jakości, dlatego jeżeli szukają Państwo rozwiązań na lata, serdecznie zachęcamy do zapoznania się z akcesoriami sygnowanymi logo tej marki.
    W standardowym zestawie znajdziemy elementy montażowe w postaci obejmy z adapterem. Większość przerzutek pozostaje kompatybilna z dziesięciorzędowymi łańcuchami. Producenci zadbali również o posiadaczy rowerów o nietypowym rozmiarze ramy - dzięki zastosowaniu prostych adapterów przerzutki można zamontować na każdym rowerze. 

  • Ramy

    Rama to szkielet roweru wykonany z materiałów, które mają być jednocześnie trwałe i wystarczająco lekkie, aby przeniesienie pojazdu nie było zbyt dużym obciążeniem nawet dla osoby o wątlejszej posturze.
    Obecnie, najpopularniejszymi materiałami wykorzystywanymi w produkcji ram są aluminium oraz włókno węglowe. Konstrukcja zbudowana na bazie tych dwóch składników jest na tyle stabilna i mocna, że może posłużyć w nienaruszonym stanie przez długi czas. Standardy zastosowane w ramie determinują w pewnym stopniu dobór kolejnych elementów wyposażenia roweru m.in. kół, hamulców czy amortyzatora.
    Dobór optymalnej ramy do roweru wymaga znajomości jej geometrii. W przypadku ram turystycznych niezwykle przydatne są otwory montażowe do bagażnika oraz obecność dodatkowego mocowania na bidon. Sprawa komplikuje się nieco w przypadku ram w rowerach górskich. W zależności od modelu wyróżniamy ramy z zawieszeniem oraz sztywne.
    Producenci dostarczają również ramy MTB dostosowane do trzech wariantów średnicy kół – 26, 27,5 oraz 29 cali.

  • Rogi

    Rogi rowerowe, czyli uchwyty montowane na końcach kierownicy, to niezwykle przydatne akcesoria, dzięki którym rowerzysta może zmieniać pozycje w czasie jazdy oraz utrzymać stałe, dynamiczne tempo. Co więcej, dzięki sprytnemu umiejscowieniu oraz ergonomicznemu designowi ułatwiają rozpędzenie roweru.
    W zależności od potrzeb możemy wybrać rogi dedykowane pod wybranego styl jazdy. Rowerzyści preferujący agresywną jazdę powinni postawić na rogi o charakterystycznym prostym kształcie, pokryte antypoślizgowym materiałem, wykonane z aluminium i włókna węglowego. Ich długość nie przekracza zazwyczaj 12 cm.
    Do spokojniejszej jazdy sprawdzą się dłuższe rogi do roweru trekkingowego. Ich cechą charakterystyczną jest nieco mniejsze zakrzywienie. Cięższe warianty powstają z mieszaniny aluminium i stali, lżejsze – z samego aluminium. Różnorodność modeli jest na tyle duża, że każdy miłośnik dwóch kółek znajdzie tu coś dla siebie. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z pełną gamą rogów rowerowych dostępnych na naszej stronie. 

  • Siodła

    Siodło to jeden z podstawowych elementów wyposażenia roweru i jeden z najważniejszych punktów podparcia rowerzysty. Wybierając odpowiedni model, powinniśmy wykazać się cierpliwością i przeanalizować jego walory funkcjonalne. Największym poziomem komfortu i bezpieczeństwa odznaczają się siodła turystyczne, do których dołączane są sprężyny. Ich niewątpliwą zaletą jest duża szerokość oraz miękka wyściółka – obecnie coraz większym zainteresowaniem cieszą się siodła żelowe, które są niezwykle miękkie i plastyczne. Warto jednak pamiętać, że modele żelowe mogą być trudne w „obsłudze” – są bowiem bardzo płynne i mogą „przemieszczać ” się na zakrętach.
    Siodła turystyczne nie sprawdzą się niestety do jazdy MTB i szosowej, gdzie kwestią kluczową jest szybkie przeniesienie punktu ciężkości. Siodła sportowe są zazwyczaj twardsze i lżejsze, dlatego aby zachować wysoki komfort użytkowania, konieczne jest wyposażenie się w wygodne spodnie z wkładką. Odpowiednio dobrane całkowicie zminimalizują ból powstały na skutek długiej jazdy terenowej.  

  • Smary

    W ofercie naszego sklepu znajdą Państwo wiele rodzajów syntetycznych smarów do napędu, które – zważywszy na specjalnie dobrany skład – zmniejszają tarcie i zapobiegają zużyciu łańcucha. Dobrze dobrane produkty mogą przedłużyć żywotność sprzętu i zwiększyć komfort użytkowania roweru. Dużym zainteresowaniem wśród naszych klientów cieszą się smary ogólnego stosowania, które można wykorzystać zarówno do smarowania napędu, jak i innych ruchomych części roweru.
    Podczas konserwacji nie wolno zapominać, że smar nakładamy na oczyszczony wcześniej napęd – do tego celu warto wykorzystać środki pielęgnacyjne, np. Chain Cleaner.
    Każdy zaawansowany rowerzysta powinien zainwestować także w biały smar litowy dedykowany do łożysk kulkowych. Produkt zapewnia najwyższą ochronę przed korozją i doskonale sprawdza się w charakterze uniwersalnego smaru montażowego.
    Wszystkie produkty charakteryzują się wodoodpornością i małą lepkością – także w wysokich temperaturach. Inwestycja w wysoką jakość to gwarant bezawaryjnego użytkowania roweru przez długie lata. 

  • Wkłady suportu

    Wkład suportu, instalowany w ramie, to element układu napędowego, do którego montuje się ramiona mechanizmu korbowego. W ofercie naszego sklepu znajdą Państwo dwa główne rodzaje wkładów: łożyska wewnętrzne oraz kompaktowe. Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszą się warianty kompaktowe, które występują z wielowypustem (najczęściej stosowane są systemy ISIS oraz Octalink) bądź osią na kwadrat.
    Dokonując zakupu wkładu suportu, należy mieć w pamięci, że musi być kompatybilny z mechanizmem korbowym. Konieczne jest zatem dobranie długości osi. W przypadku mechanizmów korbowych ze zintegrowaną osią producenci stosują zazwyczaj łożyska zewnętrzne, do których zaliczamy wkłady typu Press Fit, czyli wciskane, a nie – tak jak w większości podstawowych modeli – wkręcane w mufę suportu.
    Jesteśmy przekonani, że wśród wielu modeli dostępnych na stronie znajdą Państwo warianty, które spełnią ich oczekiwania. serdecznie zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą naszego sklepu.

na stronę
Pokazuje 1 - 21 z 159 elementów
Pokazuje 1 - 21 z 159 elementów
Kask to najważnejszy element wyposażenia rowerzysty. W końcu ma nam ratować zdrowie, a nawet życie. Doradzamy, jak dobrać rozmiar, aby spełniał swoje funkcje...